Ferrari a publicat toate detaliile despre noul Roma
Cunoscutul constructor de automobile a publicat recent toate detaliile cu privire la noul Roma, noul grand tourer produs la Maranello. Noul Roma ascunde sub capota un propulsor V8 twin-turbo de 3,9 litri.
Noua moda in randul constructorilor de supercar-uri pare sa fie dezvoltarea unui automobil care sa fie mai mult un GT (Grand Tourer) decat o super masina nu foarte practica. McLaren a prezentat recent lumii intregi modelul intitulat simplu GT, iar acum italienii de la Ferrari vin cu un rival pentru acesta. Rivalul poarta numele de Roma.
Lansarea oficiala a noului model de la Ferrari a avut loc luna trecuta insa brand-ul de la Maranello a revenit abia recent cu toate detaliile.
Dincolo de un design interior si cel exterior, care pune accentul dupa cum spuneam mai sus pe utilitate, lux si rafinament, noul model Ferrari Roma are si cateva elemente specifice, care nu trebuie sa ii lipseasca unei masini sport. Spre exemplu, modelul italian are o aripa spate activa care produce o apasare la sol cu pana la 94 de kilograme mai mare, la o viteza de 250 km/h, decat Portofino.
Motorul este, cum ne-am obisnuit in privinta lui Ferrari, piesa de rezistenta. Inginerii au dotat noul Ferrari Roma cu un propulsor V8 twin-turbo de 3.9 litri. Acesta are turbine twin-scroll, un filtru de particule cu scopul de a se conforma standardelor Euro 6D, galerie de evacuare dintr-o singura bucata si „un senzor capabil sa masoare rotatiile axului turbinei si permite cresterea rotatiilor maxime pe minut cu pana la 5000.”
In aceste conditii, unitatea V8 dezvolta numai putin de 620 de cai putere, 760 Nm cuplu si potrivit Ferrari, nu are deloc lag. Puterea este livrata cu ajutorul unei transmisii automate cu opt trepte si dublu-ambreiaj, cu rapoarte mai lungi pentru un plus de confort.
Chiar daca este o masina care nu face rabat de la dotari de lux, Ferrari Roma cantareste 1.472 de kilograme. Acceleratia de la 0 la 100 de km/h se produce in 3.4 secunde iar acul vitezometrului ajunge la 200 de km/h in 9.3 secunde. Acesta se opreste in dreptul valorii de 320 km/h.
Pentru prima data, celebrul buton „manettino” vine cu cinci pozitii: Comfort, Sport, Race, Wet si ESC-Off. Daca tot a venit vorba despre acest lucru, Roma are cea mai recenta versiune a sistemului Side Slip Control (SSC 6.0) care lucreaza impreuna cu diferentialul controlat electronic (E-Diff), cu sistemul de tractiune (F1- Trac), si alte doua sisteme: SCM-E Frs si Ferrari Dynamic Enhancer.
Daca tot vorbim despre sisteme, modelul italienilor ofera o gama larga de sisteme de siguranta si de asistenta, inclusiv cruise control adaptiv, franare autonoma de urgenta, avertizare la parasirea benzii de rulare, camera cu vedere la 360 de grade, sistem de recunoastere a semnelor rutiere si sistem de avertizare pentru unghi mort.