Ferrari refuza sa devina 100% electrica
Miscarea globala de electrifiare a masinilor incepe sa afectze din ce in ce mai multi constructori. Chiar si pe cei exlcusivi care propun masini de lux. In lumea marcilor de masini Premium sau Sport schimbarea este palpabila. Porsche a propus deja modele de masini 100% electrice precum recenta Taycan. Cum ramane insa cu Ferrari ?
Fata de alte modele de masini de lux, Ferrari refuza sa propuna doar masini electrice in gama sa pe viitor. In orice caz, tranzitia se va face foarte incet. Iar masinilem hibride vor reprezenta 60% din productia sa pana in 2022. Nu mai este un secret pentru nimeni. Mobilitatea electrica va fi o adevarata norma in anii ce vor veni. Majoritatea constructorilor au adoptat deja acest trend mai mult sau mai putin repede, fie constransi de norme, fie din teama de a nu plati amenzi pe viitor. In zilele noastre deci, foarte multe modele de masini au propus deci macar un model de masina electrica in ansamblul modelelor lor. Altele vor sa mearga insa si mai departe si sa renunte total la motoarele termice.
Exemplele cele mai recente sunt fara doar si poate Bentley si McLaren. Dar numerosi alti constructori de masini se gandesc si ei la asta, precum Mini care ar putea transforma marca sau John Cooper inr-o submarca cu zero emisii. Unele marci inca mai rezista insa, precum Ferrari care nu vrea deloc sa se transforme intr-o marca 100% electrica pe viitor. In orice caz asta a declarat reprezentantul firmei, din Maranello, Louis Camilerri, atunci cand s-au prezentat rezultatele trimestriale. In timp ce se tineau traditionalele sesiuni de intrebari-raspunsuri, acesta a tinut sa precizeze faptul ca ambitiile marcii nu tin neaparat de electrificare. Bineinteles insa, ca acest constructor nu va intoarece spatele masinilor electrice.
Ba, chiar lucreaza de foarte multi ani la modelele hibride cu LaFerrari si modelul mai recent de SF90 Stradale, care are 1000 de cai. Un model electric, totusi? Deci daca a propune un model 100% electric nu face parte deloc din planurile marcii italiene, s-ar putea insa, ca totusi, un model zero emisii sa isi faca aparitia. Dar nu inainte de 2023 sau mai bine. Louis Camilleri a preicizat de altfel, faptul ca, pentru a crea un model in intregime electric, este un lucru extrem de complex. Si cand vor ajunge la Salonul de la Geneva cu o astfel de masina, aceasta va fi fara doar si poate extrem de complexa. Si ca prioritatea lor ramane pentru moment modelele hibride. Cel mai important ar fi pentru ei obtinerea unui sunet de cea mai inalta calitate, la inaltimea reputatiei marcii, in absenta unui motor termic.
Cu siguranta ca ar fi cel mai important lucru. Evolutia reglementarilor ar putea forta totusi marca sa isi schimbe parerea cu privire la acest lucru. Se stie deja ca Ferrari lucreaza la un V6 hibrid care va completa oferta actuala. Dar nu va aparea o masina 100% electrica in viitorul apropiat in orice caz, se gandesc sa propuna un model inedit in 2023 care nu va aparea pe piata decat in 2025.