Înregistrarea timpului de lucru de pe cardurile conducătorilor auto și de pe tahograful digital
Rezumat:
Tahograful este acel dispozitiv care permite înregistrarea vitezei unui autovehicul cu scopul de a putea verifica ulterior dacă șoferul acestuia a respectat restricțiile de viteză, precum și timpul de odihnă și de lucru.
Acestea sunt de două feluri, analogice și digitale, diferența constând în faptul că tahograful digital are memorie pe care se stochează informația, pe când cel analogic o imprimă pe foi. Cele imprimate pe foi conțin informația pentru 24 de ore, în timp ce la cele digitale se pot înregistra informațiile pentru 365 zile. Confirmarea parametrilor din memoria autovehiculului și actualizarea acestora se face de către agentul economic autorizat, cu ajutorul unei cartele, proces care se numește etalonare. Aceasta este valabilă doi ani sau până la schimbarea proprietarului.
Care sunt legile în vigoare privind înregistrarea programului de lucru?
Legislația prevede ca toate autovehiculele de peste 3,5 tone care transportă marfă, sau în cazul celor de călători, toate autovehiculele care au la bord mai mult de 9 pasageri, trebuie să aibă la bord un tahograf care să înregistreze activitatea conducătorului auto. Ulterior, poți verifica și arhiva datele colectate pe tahograph data analysis – Tachoscan Web inelo.com.
Acolo găsiți cele mai avansat program pentru arhivarea și analiza datelor colectate din înregistrările tahografelor, totul se face în conformitate cu reglementările UE și colaborând cu serviciile de control. Ai asistenta online la dispoziția ta.
Legea specifică, de asemenea, că autovehiculele înmatriculate după data de 15 iunie 2019, trebuie să aibă în dotare un tahograf inteligent, acesta fiind echipat și cu un sistem de navigație prin satelit și tehnologie de comunicații la distanță, ceea ce face ușoară efectuarea unor controale. Iar vehicule înmatriculate după 2023 vor trebui să aibă a doua variantă a tahografului, care are îmbunătățiri față de prima, printre care înregistrarea punctelor de trecere a frontierei sau poziția vehiculului la încărcare/descărcare.
Autoritățile de control urmează a fi instruite asupra metodelor de comunicare la distanță și nu pot reține datele de pe tahograf decât dacă acesta a fost folosit abuziv. Altfel, acestea trebuie șterse în maxim 3 ore de la efectuarea controlului.
Tahografele sunt supuse omologării, care este dată de mecanisme desemnate de către țările UE și se instalează doar de către montatori sau întreprinderi aprobate de către autoritățile fiecărei țări. De asemenea, sigiliile deteriorate sau rupte nu pot fi înlocuite decât de către montatori sau întreprinderi autorizate.
Ce date se înregistrează pe tahograf?
Așa cum spuneam, există o diferență între tahografele digitale și cele analogice, la nivel de înregistrare. Cele analogice trebuie să înregistreze cel puțin distanța, viteza, timpul și activitatea conducătorului auto. Accesul la date se acordă oricând autorităților de control sau operatorului de transport, iar informațiile care apar sunt : ora, activitatea conducătorului auto, modul de funcționare, timpul efectiv de conducere continuă și durata cumulată a pauzelor, date privind avertizările. Față de tahograful digital, care avertizează conducătorii auto cu privire la depășirea timpului maxim permis de conducere, cele analogice necesită mai multă atenție din partea șoferilor, pentru a nu depăși timpul legal.
Tahograful digital înregistrează următoarele date: distanța parcursă și viteza vehiculului, măsurarea timpului, date de identificare a conducătorului auto, activitatea conducătorului auto, punctul de începere, de încheiere și poziția la fiecare trei ore a acestuia, date privind controlul și calibrarea tahografului. Dacă vrei să știi cum să controlezi și să analizezi eficient timpul de lucru al șoferilor, atunci aruncă un ochi la www.cargo-bus.ro. Este foarte important să se respecte legea de către operatorii de transport și de către conducătorii auto, în acest scop vin în ajutorul lor tahografele. Astfel, se pot evita incidente grave prin respectarea timpului de odihnă și a vitezei regulamentare.