Lamborghini Temerario 2025: iata inlocuitorul lui Huracàn

img
Home / Masini noi 2024 pe piata auto / Lamborghini Temerario 2025: iata inlocuitorul lui Huracàn

Odata cu retragerea Lamborghini Huracàn, stiam ca nu va trece mult timp pana cand producatorul italian va prezenta noua sa creatie, Temerario. Acum a si sosit, masina debutand oficial la Pebble Beach Concours d’Elegance. Cu sosirea Revuelto in 2024, urmata de recentul Urus SE, Temerario completeaza hibridizarea vehiculelor marcii, asa cum anuntase Lamborghini.

Acest nou exotic se diferentiaza clar de predecesorul sau, dar si de Revuelto. Acest lucru este vizibil in special in fata, cu faruri foarte subtiri care nu seamana deloc cu forma triunghiulara a lui Revuelto. Nici in spate nu exista nicio asemanare, desi credem ca designul final ar fi putut fi mai inspirat.

Producatorul italian a anuntat o aerodinamica revizuita, cu mai multa forta de apasare, precum si un sasiu din aluminiu mai rigid. Nu se intampla des ca aceste argumente sa fie prezentate de producatorii de masini exotice, dar Temerario este mai spatios decat predecesorul sau si are acum un volum de incarcare mai mare.

Hibridizare si putere sporita. Pentru a-si electrifica noul venit, Lamborghini foloseste un sistem de propulsie similar cu cel al Revuelto. Singura diferenta este ca Temerario are un V8 si o putere mai mica. Si, spre deosebire de V12-ul surorii sale mai mari, aceasta unitate de 4 litri este turboalimentata mai degraba decat aspirata natural. Numai puterea acestui motor este deja de 800 CP (788 PS) obtinuta intre 9.000 si 9.750 rpm! Cuplul nu este lasat deoparte, cu 538 lb-ft disponibile intre 4.000 si 7.000 rpm. Transmisia aleasa este una automata cu dublu ambreiaj si 8 trepte.

Si pentru a spori performantele, Temerario primeste acelasi tratament ca Revuelto. Acesta are trei motoare electrice, unul in spate, intre V8 si transmisie, si doua in fata. Daca aduni toate aceste motorizari, puterea totala ajunge la 920 CP (valoare europeana), ceea ce corespunde aici la 907 CP. Este mai putin puternic decat un Revuelto (1.001 CP), dar totusi o imbunatatire semnificativa! Reamintim ca cel mai puternic V10 montat pe Huracàn a atins un varf de 631 CP.

De asemenea, masina este mai grea decat predecesorul sau, cantarind 1.690 kg, comparativ cu 1.542 kg pentru cel mai greu dintre Lamborghini. Acestea fiind spuse, performantele nu par sa sufere, cu un timp 0-100 km/h de 2,7 secunde si o viteza maxima de 343 km/h.

Potrivit Lamborghini, inginerii au lucrat deosebit de mult la sunetul V8-ului. Acest lucru este probabil pentru a preveni ca noii cumparatori sa devina prea nostalgici dupa vechiul V10. Datorita unui arbore cotit plat si a unei viteze maxime care se apropie de 10.000 rpm, Lamborghini promite o melodie care ii va incanta pe puristi.

Hibridizarea obliga, iar o baterie este responsabila sa primeasca electricitatea si sa o distribuie la momentul potrivit in functie de modul de condus selectat si de solicitarile soferului. Cu 3,8 kWh, capacitatea sa este mai mare decat cea a unui Porsche 911 GTS T-Hybrid (1,9 kWh), dar totusi limitata. Spre deosebire de masina sport germana, Temerario poate fi reincarcat de la o priza casnica. Potrivit Lamborghini, este nevoie de 30 de minute pentru a recupera incarcarea completa. De asemenea, este posibil sa se utilizeze V8 pentru a efectua aceasta operatiune, de exemplu prin reincarcarea bateriei pe sosea si apoi conducerea in oras in liniste.

Asa cum se obisnuieste in industrie, numarul butoanelor fizice a fost redus considerabil in favoarea ecranelor. In Temerario exista trei, unul orientat spre sofer, unul pentru sistemul multimedia si unul pentru pasager. Designul afisat pe diferitele monitoare se schimba in functie de modul de condus selectat, iar noua interfata comuna cu Revuelto este considerata de Lamborghini mai intuitiva.

Temerario va fi comercializat initial in doua variante de culoare (Marinus Blue si Mercurius Green). Dar, ca intotdeauna la Lamborghini, iti poti personaliza vehiculul aproape la infinit, cu peste 400 de culori diferite din care sa alegi!

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *