Lexus prezinta noul UX300 e – primul model electric al companiei
Lexus a publicat noi detalii si imagini referitoare la noul UX 300e. Este vorba despre primul model electric al companiei, echipat cu un motor de 201 CP si bateria de 54,3 kWh ofera o autonomie de 400 de kilometri.
In urma cu cateva zile, Lexus publica o prima imagine teaser pentru a anunta lansarea primului model electric al companiei. Cu ocazia Salonului Auto de la Guangzhou, din China, producatorul nipon a publicat primele fotografii si informatii cu privire la noul UX300e.
Acest prim model electric de le Lexus va fi disponibil in Europa si in China incepand cu anul viitor, debutul pe piata din Japonia va avea lor in prima parte a anului 2021. UX300e, un SUV de clasa compacta va fi dotat cu jante cu un design nou-nout, cu o garda la sol mai mica cu aproximativ 20 de milimetri si cu o serie de elemente noi pentru protectie. In plus, capacul care ascunde portul pentru incarcarea bateriilor vine intr-o forma diferita spre deosebire de capacul rezervorului traditional.
Oficialii producatorului nipon au tinut sa mentioneze faptul ca suspensiile au suferit unele modificari cu scopul de a obtine un comportament rutier imbunatatit.
Lexus UX300e beneficiaza de un motor electric situat in partea din fata, capabil sa ofere in jur de 150 kw – echivalentul a 150 CP- si 300 Nm. Reprezentantii Lexus au mai mentionat faptul ca soferii vor avea posibilitatea de a alege din mai multe moduri de rulare si, cu ajutorul padelelor situate in partea din spate a volanului vor reusi sa gestioneze in mod manual nivelul de recuperare al energiei.
Bateria pregatita de constructorul nipon are o capacitate de 54.3 kWh, iar autonomia anuntata va fi de aproximativ 400 de kilometri (o valoare calculata in functie de vechiul standard NEDC). In viitorul apropiat japonezii vor veni si cu valori calculate conform standardelor WLTP si EPA (standardul american).
Noul Lexus UX 300e se va putea incarca fara probleme la prize rapide cu o putere maxima de 50 kW.
Modelul de fata nu este doar primul Lexus electric, ci si primul autoturism electric cu baterii creat de catre constructorul Toyota. Un propulsor electric de 204 cai putere (cat versiunea de top a lui VW ID.3) a fost pozitionat acolo unde un UX traditional ar avea porpulsorul cu o ardere interna, iar acumulatorul de 54.3 kWh asigura o autonomie de pana la 400 km conform regimului de testare NEDC. Acesta este amplasat in podeaua masinii pentru un centru de greutate destul de coborat. Masa suplimentara a necesitat evident o recalibrare a intregii suspensii, dar japonezii ne asigura ca manevrabilitatea nu a avut de suferit.
Aerodinamica masinii a fost net imbunatatita prin utilizarea unei podele plate si a jantelor cu rezistenta redusa la inaintare, iar soferul va avea la dispozitie Drive Mode Select pentru comutarea intre diferitele moduri de functionare, la pachet cu cele patru moduri de franare regenerativa accesibile folosind padelele din spatele volanului.