Lightyear Two – o ambitioasa masina electrica solara, care va fi lansata la un pret ridicol
Incepand cu 2024/2025, Lightyear planuieste sa lanseze a doua sa masina electrica solara. Si de aceasta data, compania olandeza se pare ca ar opta pentru o strategie de preturi foarte agresive, cu un pret incepand de la 30.000 de euro.
Compania olandeza Lightyear este specializata in masini electrice solare din 2016. Primul sau model, denumit Lightyear One Pioneer Edition, a intrat in productie anul trecut la un pret de vanzare de aproximativ 150.000 de euro. Un pret extrem de mare.
Cu toate acestea, compania din Republica Batav intentioneaza intr-adevar sa-si democratizeze masinile solare cu o a doua masina mult mai accesibila. Aici intervine Lightyear Two, ale carui premise au fost discutate intr-un comunicat de presa. Pretul sau se pare ca va incerca sa spulbere orice concurenta.
30 000 de euro
Cu ambitia de a lansa aceasta masina din 2024/2025, Lightyear vrea sa-si acorde timp pentru a proiecta un model fiabil si accesibil: este mentionat astfel un pret de 30.000 de euro pentru Europa, care ar fi de cinci ori mai putin costisitor decat Lightyear One. La acest pret, modelul Two cu siguranta ca va atata curiozitatea consumatorilor. De asemenea, pretul acesteia pare scazut in comparatie cu costurile de investitie asociate panourilor solare.
Pentru a face acest lucru, producatorul se va baza pe cunostintele dobandite in timpul proiectarii modelului One. De asemenea, isi va consolida parteneriatul trecut cu LeasePlan – o companie specializata in inchiriere pe termen lung – care va adauga 5.000 de masini Lightyear Two flotei sale.
Aceasta masina electrica solara va avea dreptul si la componente mai economice: bateria sa va fi mai mica, de exemplu. Ca urmare, pretul va scadea, la fel ca si timpul de incarcare si durata generala a bateriei. Cu exceptia faptului ca panourile solare instalate pe corpul acestuia fac posibila recuperarea energiei in schimb.
Pentru a va face o idee, modelul Lightyear One este capabil sa parcurga pana la 725 de kilometri WLTP datorita acumulatorului sau. In plus, instalatia fotovoltaica ii ofera o autonomie suplimentara de 12 kilometri pe ora petrecuta la soare. De retinut ca lungimea sa de 5057 cm ii permite sa gazduiasca o multime de panouri.
Evident, cantitatea de lumina solara la care se va expune Lightyear Two este o problema majora care trebuie luata in considerare. Cu toate acestea, cateva zeci, daca nu sute de kilometri pot fi recuperati cu expunere lunga pe o perioada de o luna. O modalitate buna de a incarca vehiculul la un cost mai mic.
Un prim model Lightyear One in 2022
Inainte de aceasta noutate, primul vehicul al marcii va fi prezentat in mod oficial. Foarte inalt cu cei 5,06 metri ai sai, semanand cu un Audi A7 lungit in profil, sedanul Lightyear One va avea primele exemplare din ianuarie 2022.
Performanta sa nu este extrema, dar ofera o autonomie de 710 kilometri WLTP. Se poate incarca de la o priza conventionala, un terminal rapid de pana la 60 kW si, bineinteles, prin panouri solare. Datorita soarelui, Lightyear isi recupereaza 12 km de autonomie pe ora. Parcata pentru o zi medie, poate recupera astfel 100 km.
Sursa: https://www.frandroid.com/produits-android/automobile/voitures-electriques/1161277_lightyear-two-cette-ambitieuse-voiture-electrique-solaire-sera-lancee-a-un-prix-ridicule