Manevre ca-n Bucuresti, nicaieri nu mai gasesti

img
Home / Blog auto / Manevre ca-n Bucuresti, nicaieri nu mai gasesti

Conform unor statistici recente, romanii se numara printre cei mai prosti soferi din lume, impreuna cu bulgarii si polonezii. Bucurestiul este capitala tarii, iar soferii din capitala par sa tina cu tot dinadinsul sa motiveze pozitia in top. Clarificam, soferii din Bucuresti nu sunt nici pe departe cei mai prosti soferi din tara, dar sunt cu siguranta cei mai aroganti, iar aroganta este cateodata mai periculoasa decat prostia.

In apararea soferilor Bucuresteni, orasul este o adevarata jungla, iar in trafic se aplica exact legea junglei. Supravietuiesc doar cei cu acceleratia mai moale si claxonul mai tare. Un sofer bucurestean stie ca pentru a se impune si a castiga respectul participantilor la trafic trebuie sa fie dispus sa faca manevre de circuit in mijlocul orasului, chiar daca abia a obtinut permisul auto. Soferii din Bucuresti nu sunt cei mai prosti din tara, dar manevre ca-n Bucuresti, nicaieri nu mai gasesti. Acest articol este un pamflet si trebuie tratat ca atare.

manevre bucuresti

1. Parcarea in Bucuresti. Locurile de parcare sunt o problema mai mare in Capitala decat oriunde in tara. Este de inteles, fiecare bucurestean cu varste cuprinse intre 25 si 55 de ani si-a facut o misiune din a avea cel putin doua masini plus una de serviciu. Cu toate astea, bucurestenii nu se vor sfii sa se planga de lipsa locurilor de parcare chiar daca pe langa masina cu care circula mai au doua parcate in fata blocului. Din motive lesne de inteles, in Bucuresti, parcarea paralela cu bordura este deja demodata. Soferii bucuresteni stiu ca pentru a obtine un loc de parcare, mai ales in centru, trebuie sa fie gata sa isi demonstreze maiestria si indrazneala cu manevre de parcare nemaiauzite. Nu e problema daca parcarea blocheaza alte 2-3 masini, toata lumea stie ca bucurestenii nu sunt grabiti.

2. Ora de varf in Bucuresti. Bucurestenii nu stau la intersectie. Intrebati orice sofer bucurestean si o sa declara cu mandrie ca nu pierde timpul in intersectii, ca stie el scurtaturi printre blocuri si imediat a taiat semaforul. Problema e ca aceeasi scurtatura o stiu cam 80% dintre ceilalti soferi. In Bucuresti soferii nu stau la intersectii, sunt blocati pe stradute, intre blocuri, in timp ce politistii au degajat deja intersectia.

3. Noaptea pe strazile din Bucuresti. Soferii bucuresteni au o intelegere tacita. Desi nici un semn de circulatie nu o anunta, soferii din capitala au cazut la intelegere ca dupa ora 10 noaptea limitele de viteza se ridica si strazile principale ale orasului devin circuit de cursa. Bineinteles, mai in orice oras circulatia pe timp de noapte este fluida si viteza creste cu 10-20 de kilometri. In Bucuresti, viteza creste cu 100-200 km, iar cursele ilegale se produc spontan intre doua masini care se intalnesc din greseala pe aceeasi artera principala.

4. Semafoarele in Bucuresti. Codul rutier dicteaza ca verde este culoare de trecere, galben cea de atentionare, iar rosu culoarea de stop. Nu si in Bucuresti, pentru ca toata lumea stie, soferii bucuresteni sunt intotdeauna grabiti. In consecinta, in Bucuresti culoarea verde inseamna liber, galben te indeamna sa accelerezi, iar rosu „calc-o pana nu le da drumu’ din partea cealalta„. De altfel, semafoarele sunt orientative in capitala, in mod special dupa lasarea serii.

5. Soferii bucuresteni in deplasare. In apararea soferilor din Bucuresti, aglomeratia orasului toceste cateodata chiar si rabdarea celor mai calmi. Dar pentru soferii bucuresteni, stilul agitat, vocal, in care claxonul este de nelipsit in orice confruntare cu alti participanti la trafic devine parte integrata a modului de a sofa. Soferii bucuresteni sunt la fel de grabiti, la fel de agitati si la fel de indispusi chiar si atunci cand pleaca la drum si circula prin orase unde nu este nici vorba de aglomeratie. Mai mult, bucurestenii vor da vina pe soferii din orice judet pe care il viziteaza. In mod evident, nu ei sunt soferii prosti, ei sunt doar foarte, foarte grabiti.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *