Masini electrice- la ce trebuie sa fii atent pe timp de iarna?
Sa folosesti masina electrica tot anul, nu are aceleasi rezultate neaparat de-a lungul sezoanelor. Pe timp de iarna, sunt unele lucruri importante de care sa tii cont. Mai ales daca stai intr-o regiune unde temperaturile pot sa ajunga foarte jos.
Sa conduci fara benzina nu a fost niciodata atat de usor, mai ales acum cand masinile electrice se impun din ce in ce mai mult in peisajul European sub impulsiunea instantelor guvernamentale, fie ca vrem asta, fie ca nu.
Democratizarea masinilor pe baterie este acum o realitate, dupa cum o demonstreaza si unele modele de masini precum Dacia Spring sau MG ZS EV. Dar, masinile electrice impun si schimbarea obiceiurilor de automobilist uneori. Mai ales atunci cand este mai rece afara.
Temperaturi negative inseamna mai putina autonomie. Pentru a functiona asa cum trebuie, o baterie trebuie sa fie intr-o plaja de temperatura optima. Daca este prea calda, va trebui sa fie racita. Daca este prea frig, va trebui sa folosesti un sistem de incalzire auxiliar care sa mentina temperatura pentru a nu se distruge si pentru a mentine o buna autonomie.
Acest sistem este folosit pentru a se mentine o temperatua optima fura putin din autonomie, un lucru care, pe langa incalzire, mai poate afecta si raza de actiune. Nu este la fel si in cazul scaunelor pe incalzire sau al sistemului multimedia, dar combinatia dintre toate va face diferenta.
Deoarece, acolo unde era acceptabili sa consume cativa decilitri in plus pentru a castiga in confort, este putin mai ciudat sa alegi intre caldura si autonomie.
Iarna, o masina electrica poate sa consume cu pana la 15-20% mai multa baterie, deci autonomia sa este mult mai scazuta.
Cum ramane cu timpul de reincarcare? De la o ora sau doar cateva minute la o borna extrem de puternica sau in cazul unor masini cu incarcator, sa incarci o masina electrica poate dura mai mult pe timp de iarna.
Iarna, cel mai adesea, masinile electrice nu accepta puterea lor de incarcare obisnuita in primele minute cand sunt conectate la incarcator.
Iata care sunt sfaturile de care sa tii cont:
Cel mai bine ar fi sa pui la incarcat masina atunci cand bateria este deja calda, dupa ce ai folosit masina, pentru a nu limita prea mult puterea admisa de catre incarcator.
Daca o pompa de caldura este disponibila pentru modelul tau de masina, cel mai bine ar fi sa alegi aceasta optiune. In acest fel, te vei bucura de o mai buna gestiune a energiei si vei castiga kilometri pretiosi in ceea ce priveste autonomia.
Incalzirea este cea care consuma cea mai multa energie. Daca este posibil, incearca sa o programezi din habitaclu atunci cand este conectata la retea sau la distanta printr-o aplicatie de pe smartphone.
Scaunele incalzite sau volanul incalzit nu consuma atat de multa energie ca si incalzirea propriu zisa.
Daca conduci singur, poti sa opresti incalzirea pentru scaunele din spate pentru a face putina economie de energie.