Maybach trece la electricitate cu SUV-ul Mercedes EQS
SUV-ul electric de mari dimensiuni de la Mercedes primeste o versiune de ultra-lux pentru Maybach. Puterea este marita la aproape 650 CP.
Mercedes vrea sa puna din nou accentul pe masinile ultra-luxoase. Pentru a face acest lucru, se bazeaza pe eticheta Maybach. Cu toate acestea, eticheta Maybach nu mai este folosita pentru modele specifice, ci pentru versiuni ale Mercedes-urilor mai mari. Asadar, dupa Clasa S si GLS, a venit randul SUV-ului EQS sa fie redesenat cu eticheta Maybach. Si este primul Maybach 100% electric!
Designul SUV-ului Mercedes EQS
La fel ca si berlina EQS, SUV-ul EQS are o dimensiune foarte impunatoare: 5,13 m lungime, 2,16 m latime si 1,72 m inaltime. Greutatea sa este la fel de impunatoare, cu nu mai putin de 2,8t pe cantar.
La exterior, schimbarile sunt mici, mai ales ca ampatamentul nu a fost marit (vehiculul are deja 5,12 metri lungime). In afara de silueta bicolora tipica Maybach, cel mai vizibil element este noua grila, un panou negru mare cu benzi cromate subtiri, care se regaseste si in priza de aer de dedesubt. Steaua se afla din nou pe capota.
Pentru a se adresa clientilor bogati din China si Orientul Mijlociu, Mercedes a adaugat numeroase accente cromate, inclusiv pe stalpii laterali si pe panourile basculante. Exista jante din aliaj forjat de 21 de inch in standard. Jantele de 22 de inch sunt disponibile optional.
La interior, Hyperscreen este standard: trei ecrane mari, unul orientat spre pasager, sub un singur geam. Maybach este echipat cu ornamente speciale, de exemplu, panoul de instrumente are indicatoare care arata ca o esarfa de matase! In partea din spate, exista alte doua ecrane de 11,6 inci si o tableta cu ecran tactil, care pot fi utilizate in afara vehiculului. Sistemul MBUX Assist utilizeaza camere pentru a activa functii pe baza miscarilor corpului si ale mainilor.
Bineinteles, partea din spate este cea mai importanta intr-un Maybach, o masina cu sofer prin excelenta. Scaunele Executive au incalzire pentru gat si umeri sau masaj la nivelul viteilor, ca dotare standard! Pasagerul din dreapta aproape ca se poate intinde, datorita spatiului eliberat prin mutarea scaunului in fata. Cu echipamentul „First Class Rear”, consola centrala se extinde intre ocupantii din spate. Optional, pot fi integrate doua mese rabatabile, un mic frigider si locuri pentru sticlele de sampanie.
Oferit deja in versiunile 480 si 580 (cu o putere de 265 si 400 kW), EQS este acum disponibil si in versiunea 680. Impreuna, cele doua motoare livreaza pana la 484 kW, adica 649 CP. Cuplul motor este de 950 Nm. Suficient pentru a ajunge acolo unde vrei.
Mercedes vine cu o autonomie similara cu cea a altor versiuni, cu pana la 600 km. Consumul de combustibil este, fara surpriza, ridicat, cu peste 22 kWh/100 km. Suspensia pneumatica este standard, la fel ca si directia pe rotile din spate, pentru un plus de agilitate.
Pretul nu este inca cunoscut. Dar EQS 580 se apropie deja de 170.000 de euro. Pragul de 200.000 de euro este acum la indemana.