McLaren GT, primul supercar din gama britanica dedicat calatoriilor
McLaren s-a lansat recent intr-un segment cu totul si cu totul nou cu acest nou model GT, un model dedicat calatoriilor care pune accentul nu doar pe sportivitate ci si pe silueta dinamica si pe confort. McLaren GT este un model care se distinge de celelalte modele din gama britanica printr-o practicitate avansata, setari optime si caracteristici menite exploatarii zilnice.
Chiar daca este vorba despre un model absolut nou, McLaren GT are la baza o platforma tehnica folosita si de catre modelele precedente ale marcii – Monocage II –T debutata pentru prima data cu modelul McLaren 720S. Caroseria noului GT este una 100% originala, cu numeroase obiecte decorative si aerodinamice unice. La bordul acestui supercar se va observa simtitor mult mai mult loc decat in cazul modelelor precedente atat pentru sofer cat si pentru pasager si intr-un compartiment aditional care este destinat bagajelor cu un total de 420 de litri, amplasat in spatele celor doua scaune. Este prevazut in afara de aceasta si un portbagaj in spartea din fata, sub capota, mult mai modest decat cel din spate, oferind un volum total de doar 150 de litri.
Interiorul isi doreste sa atraga soferul si pasagerii cu un confort mult mai pronuntat si cu o multime de optionale disponibile pentru aceste supercar-uri spartanice. Scaunele sunt dotate cu reglaje electrice si cu incalzire, sunt tapisate cu piele fina Nappa si Alcantara. Consola centrala este dominata in totalitate de catre un ecran tactil care include sistemul de navigare HERE. Placerea acustica este asigurata de catre sistemul audio Bowers&Wilkins cu numai putin de 12 difuzoare. Se poate opta in mod optional pentru un plafon panoramic.
Substratul tehnic al lui McLaren GT este preluat de la supercar-ul McLaren 720S, insa cu unele resetari si actualizari, pentru a-i asigura noului GT un caracter unic, echilibrat. Benzinarul biturbo V8 de 4.0 litri beneficiaza de o putere mai modesta de 620 CP si 630 Nm, pe cand in cazul modelului 720S acesta este capabil de 720 CP si 770 Nm. Sistemul de evacuare este in continuare unul melodios, asa cum suntem obisnuiti, dar nu patrunde atat de mult la interior si nu va deranja cu un volum excesiv. Suspensia a ramas aceeasi, cu amortizoare adaptive, insa de dragul practicismului, in urma resetarilor aplicate, garda la sol atinge acum doar 130 mm.
Britanicii au dat deja startul comenzilor pentru noul McLaren GT. Supercar-ul vine sa diversifice gama de modele britanice si sa atraga clienti noi printr-un nivel de confort mai mare, clienti care-si doresc un adevarat supercar, dar pentru exploatarea zilnica, ce nu sunt gata sa cedeze confortul in fata sportivitatii. Prețul de start este de 163 mii lire sterline, ceea ce este si simtitor mult mai accesibil decat pretul de pornire al supercar-ului McLaren 720S, ce are un pret de 218 mii lire sterline.