Nio ET5, berlina electrica, cu baterii XXL, din China vizeaza si Europa
Producatorul chinez Nio a dezvaluit-o recent pe sora mai mica a masinii ET7. Berlina ET5, care ne duce cu gandul in mod ciudat la Tesla Model 3, este tocmai un concurent direct al masinii americane. Dar toata diferenta consta in bateriile sale, care pot ajunge la 150 kWh.
Masina Tesla serveste cel mai adesea drept etalon atunci cand vine vorba o masina cu „zero emisii” . In orice caz, asa il vad concurentii sai, inclusiv chinezul Nio care, dupa ce si-a prezentat masina model ET7 care ne duce cu gandul la Model S, a prezentat recent si ET5 care ne aminteste de… Model 3 .
Aceeasi dimensiune, dar baterii mai generoase. Noul Nio ET5, o versiune mai redusa a modelului ET7, tocmai a fost dezvaluit de producatorul chinez cu dorinta de a o exporta si in afara granitelor Asiei. S-a impus recent pe anumite piete europene cu intentia ferma de a vinde in 25 de tari pe termen scurt. Deocamdata, Suedia, Germania si Tarile de Jos fac parte din programul European.
Masina are 4,79 metri lungime, 1,96 metri latime si 1,49 metri inaltime. Aceste proportii sunt mai impunatoare decat la Tesla Modelul 3, dar linia lui Nio este apropiata de cea a micului sedan american.
Dar aici se termina comparatia. Noul ET5 va fi comercializat din septembrie in China la preturi incepand de la aproximativ 45.000 de euro, excluzand stimulentele fiscale. La acest pret, clientii vor avea dreptul la acumulatorul de 75 kWh. Insa cei mai instariti pot opta pentru versiunea de 150 kWh, care are, potrivit lui Nio, 1000 km de autonomie, in timp ce o versiune intermediara de 100 kWh este si ea prezenta in catalog. Evident, marca nu precizeaza metoda de testare, dar ne imaginam ca aceasta cifra simbolica provine din ciclul de omologare chinezesc, mai departe de realitate decat WLTP-ul practicat in Europa. In orice caz, integrarea cu succes a 150 kWh de baterii intr-o platforma atat de „scurta” pare a fi o provocare inginereasca. Ceea ce nu este inca realitate. Va urma, cu siguranta.
Puterea anuntata, insa, nu este nimic extravagant: va fi disponibila o singura configuratie, cu un motor fata de 150 kW si una in spate de 210 kW, pentru un total de peste 480 CP si 700 Nm de cuplu.
In curand in Europa? Nio nu a confirmat inca lansarea oficiala a modelului ET5 pe pietele europene, dar nu va dura mult. Retineti ca producatorul chinez lucreaza si la o retea de statii de schimb de baterii. Concret, clientul va avea de ales intre achizitionarea completa a vehiculului, sau achizitia cu „schimburi” de baterii, care vor scadea in mare masura factura… dar la pretul unei chirii pe viata. Folosita pe scara larga de Renault la inceputul comercializarii lui Zoe, inchirierea bateriilor a fost abandonata de atunci de catre marca, dar si de toti ceilalti producatorii pentru modelele lor cu „zero emisii”.
Schimbarea bateriei s-ar face in cateva minute in statiile dedicate. Aceste noi tipuri de puncte de realimentare vor fi instalate initial in China. In Europa nu este comunicat niciun program deocamdata.
Sursa: https://www.automobile-magazine.fr/voitures-electriques/article/32003-nio-et5-la-berline-electrique-chinoise-aux-batteries-xxl-qui-pourrait-viser-leurope