Noua Peugeot 308 vs. vechiul model- tot ce se schimba
Sa marcheze o ruptura. Acesta a fost laitmotivul marcii Peugeot pentru noua sa 308. Design, dimensiuni, tehnologii sau motor.. iata care sunt diferentele fata de vechiul model lansat in 2013.
Design- mai multi muschi. Atunci cand vine vorba despre a reinnoi o masina, constructorii pot aplica o metoda mai blanda, dupa cum a facut-o si Volskwagen pentru foarte mult timp cu masina sa Golf sau din contra, pot sa fie mai duri. Si aceasta optiune din urma au ales artistii care au creat cel mai recent model. Un calandru mare care troneaza noul logo al marcii cu flancuri mai pline de muschi, pana la alte detalii schimbate, noua masina Peugeot 308 se poate demarca total fata de vechea masina. O constatare care ne cam sare in ochi cand vedem si o capota mai lunga si mai plata, gratie unui parbriz care este mai mic cu 10 cm.
Noua masina 308 va primi pentru modelele de serie un iluminat full LED si va avea finisaje performante GT pentru variantele mai scumpe, care vor avea si o optica specifica- leduri matriciale in fata si cu efect 3D in spate.
Dimensiuni- lucrurile sunt mult mai mari. Un mic gabarit- iata ce era vechea 308 in categoria compactelor, unde in categoria sa media se invartea in jurul cifrei de 4,35 metri. Cu 10, 5 cm mai lunga, dintre care 5,5 cm sunt consacrati ampatamentului, noua generatie se plaseaza la jumatatea drumului dintre cea mai recenta VW Golf si Mercedes Classe A.
Pavilionul este coborat cu 2 cm dar masina nu va ceda tendintei mega-jantelor. Cel mult va avea jante de 16 inchi, dar nu va avea mai mult de 18, la fel ca si precedenta gama de masini. La bord- ergonomie in progres.
Revolutionara. Acestea vor fi cuvintele care iti vor veni cu siguranta in minte atunci cand vei privi bordul acestei masini. Are un ecran central mai bine integrat, un desing foarte minimalist si materiale mult mai frumoase. De la precedenta sa versiune a pastrat doar ce era mai bun, cu o grija de a corecta defectele in ceea ce priveste ergonomia. Este o masina realizata cu grija atat din punct de vedere calitativ, cat si in ceea ce priveste designul.
Bordul aceste masini inaugureaza o buna evolutie pentru i-cockpit. Se acceseaza foarte usor cele mai importante functii fara sa trebuiasca sa se ia ochii de pe drum. Adica un defect destul de mare pentru vechea varianta a masinii.
Motoare- un motor hibrid reincarabil in plus. De la vechea masina se reiau anumite motoare. Trebuie sa spunem insa ca cele de 3 cilindri PureTech si diesel 1.5 BlueHDI sunt mai recente si mai convingatoare. Va exista si un motor nou, hibrid reincarcabil. Doua versiuni sunt propuse- una de 225 de cai, cu un motor de 1.6 turbo si un motor electric si una de 180 de cai, o surpriza, de 1.6 turbo de 150 de cai. O evolutie foarte mare, fara doar si poate!