Noul Audi R8 s-a nascut pe pista si a fost construit special pentru sosea
Acesta este sloganul noii masini lansate de Audi, R8. Lansarea acestui model de volum are loc imediat dupa premiera mondiala a lui R8 LMS GT3 in cadrul Salonului Auto de la Paris de luna aceasta. Audi R8 Coupe si Spyder sunt dotate cu motoare mult mai puternice decat predecesoarele lor.
Noutatea modelului R8 consta in dotarea cu un motor V10 natural aspirat. Va fi disponibil pentru doritori in doua versiuni si anume – R8 LMS GT 3 si R8 LMS GT4. Motorul acestui nou vehicul este produs in Ungaria, la Gyor si este un motor deosebit de compact. In plus, masina mai beneficiaza de un radiator separat care controleaza temperatura uleiului. Un principiu adoptat de catre cei de la Audi de la modelele de performanta. Masina are in dotare o pompa care functioneaza cu multiple etape de aspiratie si are rolul de a asigura o lubrifiere adecvata, in absolut orice conditie. Ambele motoare ale noii masini Audi R8 vor fi pe benzina si vor beneficia de un filtru de particule.
Audi R8 vine cu jante din fabrica de 19 si ofera discuri de frana ceramica drept alternativa la discurile de otel standard. Audi R8 si Spyder urmeaza sa fie puse in miscare de un motor V10 aspirat de 5,2 litri. Clientii pot alege intre un model dotat cu 570 de cai putere si cu un cuplu de 550Nm care reuseste sa ajunga la 100km/h in doar 3,4 secunde si un model ceva mai impresionant, dotat cu 620 de cai putere, dotat cu 580 Nm care ajunge de la 0 la 100km/h in doar 3,1 secunde. De altfel, aceste cifre fac din acest model unul din cele mai rapide Audi din lume.
Centrul de greutate al noului Audi R8 este deosebit de coborat. In functie de motorul comandat de doritor, acesta din urma va putea beneficia de trei programe de rulare – uscat, ud si zapada. Sistemul ESC este cel care il va ajuta pe noul R8 sa reduca distanta de franare de la 100km/h cu pana la 1,5 m si de la 200km/h cu pana la 5 metri.
Cu astfel de dotari, noul Audi R8 pare o veritabila bestie, natura sa agresiva fiind intarita de sigla Singleframe, lata si cu o infatisare mai plata decat de obicei dar si de capota ceva mai lata decat in cazul modelelor precdente. Farurile LED il fac pe Audi R8 sa para si mai furios pe sosele. In functie de motorul ales, dupa cum spuneam mai sus, sunt disponibile trei pachete exterioare ceea ce nu face decat sa adauge o serie de accente interesante in partea din fata, in lateral. Se poate comanda optional logo-ul cu patru cercuri in culoarea negru lucios. Germanii aduc pentru aceasta gama doua culori noi, Ascari Blue si Kemora Gray.
Audi R8 urmeaza sa ajunga in Germania si in celelalte tari europene in primul trimestru al anului 2019.