Noul Toyota Yaris Cross- 3 puncte forte ale micului SUV japonez
Reintors in curtea masinilor SUV urbane dupa numerosi ani de absenta, Toyota are acum de-a face cu o concurenta destul de mare. Si noul sau model de Yaris Cross, construit pe bazele masinii sale citadine fetis pare sa promita multe. Iata care sunt punctele sale forte.
Obligata sa revina pe piata in categoria micilor SUV, la o lunga perioada de timp dupa ce aproape a inventat aceasta categorie cu Rav 4, Yaris Cross este o masina remarcabil de sobra, care are un design destul de placut si care este desutl de bine echipata.
Motorul sau hibrid. Fata de toti rivalii sai, masina Yaris Cross nu ofera prea multe alegeri in ceea ce priveste motorizarea sa. Masina nipona este o hibrida ne- reincarcabila. Dar, in cazul sau, acest lucru este mai degraba un atu, deoarece mecanica sa este una sobra. Se pare ca aceasta masina consuma doar 4,3 litri la 100 de km in oras, un lucru care o claseaza imediat in partea de sus a ierarhiei in ceea ce priveste consumul.
Are si o transmisie integrala. Disponibila in versiune 4X4, Yaris Cross se poate distinge fata de concurentii sai inca o data datorita celor doua roti motrice si cu un control ameliorat la patinare, mult mai ameliorat. Masina japoneza poate sa primeasca si inca un motor in partea din spate. Atentie insa. Motorul din spate, care nu schimba cu nimic puterea totala a tractiunii se opreste atunci cand masina a ajuns la peste 70 de km la ora.
Un aspect tehno destul de simpatic. Masina Yaris Cross este foarte simpatica si foarte la moda. Are un ecran tactil de 9 inchi, foarte usor de folosit, are o cartela SIM si Wi-Fi integrate, permitand plata parcarii si a benzinei in statii la distanta, conectivitate CarPlay si Android Auto, dar si gestionarea climei de la distanta si o parcare semi-automata.
Dar, masina are si alte puncte slabe fata de concurenta.
Are finisaje sub concurenta de pe piata. Chiar daca ergonomia generala a masinii este destul de satisfacatoare, finisajele sale nu sunt la nivelul concurentei. Materialele care compun bordul sau sunt destul de dure, la fel ca si cele de la portiere. Iar in ceea ce priveste personalizarea, masina nipona este departe de masinile Renault Captur, Peugeot 2008 sau Seat Arona.
O habitabilitate destul de dezamagitoare. Chiar daca soferul si pasagerul din fata nu se pot plange in ceea ce priveste spatiu din fata, cei din spate nu pot spune acelasi lucru. Cu siguranta ca masinile SUV urbane nu au o vocatie urbana, dar in ceea ce priveste acest lucru, masina Toyota Yaris Cross se putea descurca mai bine.
Placerea la condus ar putea sa fie si ea ameliorata. Chiar daca motorizarea hibrida este foarte eficienta, masina Yaris Cross nu este totusi eficienta sau placuta in cee ace priveste condusul. Confortul nu este la inaltimea asteptarilor fata de ceea ce speram la constructorul nipon, masina nereusind sa filtreze asa cum trebuie imperfectiunile de pe drum. Si, nu putem conta pe dinamismul sau pentru a contrabalansa acest lucru.