Noul Volkswagen Golf Mk8
Noul Volkswagen Golf Mk8 urmeaza sa fie si cel mai inteligent din clasa sa si va avea cel mai redus nivel de emisii de dioxid de carbon. Aceasta este promsiunea sefilor de la Volkswagen care se afla in plin scandal cu Dieselgate.
Volkswagen Golf 2019 urmeaza sa primeasca un sistem micro-hibrid de 48 de volti si va profita de o tehnologie nemaintalnita pana in prezent in acest segment, precizeaza Autocar, in urma unei discutii purtate cu Frank Welsh, seful diviziei tehnice din cadrul Volkswagen, care a dezvaluit faptul ca si faza de dezvoltare s-a incheiat deja.
Pentru inginerii de la Volkswagen a fost o perioada destul de agitata deoarece schimbarile de management au vent cu o serie de modificari si in ceea ce priveste gama de motorizare. Matthias Muller a parasit functia de CEO care in prezent este ocupata de Herbert Diess. Schimbarile din ultima perioada au fost radicale.
Welsch a mai dezvaluit faptul ca motoarele de 1.0 litri care genereaza 130 de CP si de 1.5 litri care genereaza 150 de CP pe benzina urmeaza sa fie disponibile in viitorul apropiat doar in combinatie cu sistemul de 48 volti si cu transmisia cu dublu ambreiaj. Inca nu se stie ce propulsor va primi transmisia manuala.
Sistemul de 48 de volti nu va fi disponibil si in cazul versiunilor diesel. Motorul de 2.0 TDI are numele de cod EA288 EVO si a fost special reconfigurat pentru a reduce emisiile si Volkswagen se poate mandri cu faptul ca trece in contul sau un cuplu cu 9% mai mare si emisii mai reduse cu 10g/km de dioxid de carbon. Welsch a mai raportat faptul ca doua sau trei motoare au trecut deja la etapa de omologare. In gama de motorizare urmeaza sa isi faca aparitia si Golf GTE plug-in hybrid, cu un plus de putere bineinteles. Insa, nu va fi disponibil un Golf electric, asa cum se asteptau toti deoarece sarcina electromobilitatii a trecut la gama ID.
Asteptam un Golf GTI abia in 2020, iar in 2021, versiunea extrema, Golf R, cu aproximativ 400 de cai putere, isi va face aparitia sa rivalizeze cu modelele compacte premium, Mercedes-AMG A45, BMW M135i si Audi RS 3.
La baza lui Mk8 va sta platforma MQB a grupului Volkswagen.
Nu vor fi schimbari majore in ceea ce priveste design-ul iar Welsch dezvaluie ca plafonul va avea o linie usor descedendenta cu scopul de a sublinia natura dinamica a modelului. Golf este si printre primele modele care primesc noul logo bidimensional. In unele tari din afara Europei, emblema va fi iluminata. Legislatia europeana nu permite inca acest lucru.
Nu va exista un Golf cu trei portiere, insa va exista o versiune break, cu un ampatament cu 50 mm mai lung decat al versiunii hatchback-ului.
O plansa de bord minimalista, control vocal, lumina ambientala sunt elementele principale care definesc interiorul. Viitoarea generatie va primi o serie de functii de rulare autonoma, dar dotari preluate din clasele superioare.
Noul Volkswagen Golf Mk8 va fi dezvaluit pe 24 octombrie si va ajunge in showroom in prima parte a anului viitor.