Programul Rabla 2016 vine cu o noua suplimentare a tichetelor electronice
Suma realocata in cadrul programului rabla prin care se doreste stimularea innoirii parcului auto national este de 12 milioane de lei. In cei 12 ani de functionare, anul acesta a fost primul an pentru programul rabla in care tichetele electronice au fost consumate in nici trei saptamani si totodata primul an in care Ministerul Mediului hotaraste doua suplimentari ale bugetului. Una dintre suplimentari a avut loc in luna iulie. Nu mai putin de 4000 de tichete electronice au fost adaugate programului. Ce-a de-a doua suplimentare a avut loc in luna octombrie cand Ministerul Mediului a alocat un numar de aproximativ 2000 de tichete electronice.
In ceea ce priveste programul Rabla Plus cetatenii romani care doresc sa achizitioneze o masina care nu polueaza primesc din partea AFM doua tipuri de eco-tichete, mai exact un eco-tichet in valoare de 5000 de lei destinat achizitionarii unui autoturism nou, electric-hibrid, sau un eco-tichet in valoare de 20.000 lei pentru achizitionarea unei masini noi 100% electrica. Cetatenii care doresc sa beneficieze de acest program nu sunt obligati sa caseze o masina veche, conditie care trebuie indeplinita in cazul programului Rabla Clasic, iar pentru a beneficia de o reducere mai mare cele doua programe se pot cumula.
Conditiile si actele necesare pentru accesarea programului Rabla
Persoanele fizice care poseda masini cu o vechime mai mare de opt ani si doresc sa se inscrie in programul Rabla trebuie sa indeplineasca o serie de conditii precum:
- Sa aiba domiciliul sau resedinta in Romania
- Sa nu aiba restante de plata la bugetul local
- Sa faca predarea masinii uzate la un colector autorizat si sa obtina certificatul de distrugere
- Sa realizeze inscrierea la un producator validat pentru cumpararea unei masini noi si sa obtina nota de inscriere
- Sa realizeze radierea din evidenta circulatiei masina uzata si sa obtina certificatul de radiere
- Sa se prezinte la producatorul validat cu dovada distrugerii si a radierii din evidenta circulatiei a masinii uzate
- Sa achizitioneze masina noua de la producatorul validat care a eliberat nota de inscriere
Documentele necesare intocmirii dosarului de participare:
- Actul proprietarului, care atesta identitatea si domiciliul, cu locuinta in Romania mai exact copie certificata conform cu originalul;
- Certificatul de inmatriculare al masinii uzate, copie legalizata;
- Cartea de identitate a masinii uzate, copie legalizata;
- Actul doveditor care este eliberat de catre serviciul public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor competent teritorial, pentru cazul in care din certificatul de inmatriculare sau din cartea de identitate a autovehiculului uzat nu reiese anul fabricatiei, anul primei inmatriculari in Romania sau/si categoria autovehiculului uzat, copie legalizata;
- Certificatul de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale si alte venituri ale bugetului local, eliberat de catre autoritatea publica locala in a carei raza teritoriala isi are domiciliul, resedinta proprietarul si este inregistrat fiscal autovehiculul uzat in original din acesta trebuie sa rezulte ca autovehiculul uzat este inregistrat pe numele proprietarului in evidentele fiscale, iar proprietarul nu are obligatii de plata la bugetul local;
- Declaratia pe propria raspundere a proprietarului inscris prin care isi exprima in mod neechivoc optiunea de a pastra beneficiul asupra primei de casare si de a achizitiona in nume propriu un automobil nou de la producatorul validat care a emis nota de inscriere.
Persoana fizica care doreste sa beneficieze de prima de casare si vrea sa achizitioneze o masina noua trebuie sa depuna dosarul de participare la un producator auto validat de AFM. Dupa ce se efectueaza verificarea documentelor proprietarului va primi o nota de inscriere. De la data emiterii notei de inscriere solicitantul are la dispozitie cel mult 30 de zile in care trebuie sa se duca la orice colector autorizat pentru a preda masina veche pentru distrugere in urma careia se obtine certificatul de distrugere. Dupa casarea autoturismului in acelasi termen de 30 de zile persoana fizica trebuie sa il radieze din evidenta circulatiei si sa obtina certificatul de radiere. Inainte de expirarea celor 30 de zile, proprietarul trebuie sa isi depuna la dosar certificatul de distrugere si certificatul de radiere la producatorul care a eliberat nota de inscriere.
Buna seara!
Daca am predat o masina prin programul RABLA cu cva timp in urma, mai pot face ceva cu acel tichet?