Renault lanseaza utilitara electrica EZ-Flex

img
Home / Masini noi 2024 pe piata auto / Renault lanseaza utilitara electrica EZ-Flex

Zilele acestea Renault a dezvaluit noul sau proiect, EZ-Flex, o utilitara electrica, ideala pentru livrari, cu o autonomie de 150 de kilometri. Francezii urmeaza sa o testeze intr-o serie limitata in Europa prin intermediul unui program pilot.

In toamna anului trecut cei de la Renault ne prezentau in cadrul Salonului Auto de la Paris conceptul unei utilitare electrice, ideala pentru livrari in marile orase din Europa.

Conceptul purta denumirea de EZ-Pro, aceasta evoluand de-a lungul lunilor intr-o versiune apropiata de productia de serie. In plus, si-a schimbat numele in Renault EZ-Flex. Constructorul francez este de parere ca, intr-un viitor apropiat, livrarile de marfuri in orase se vor realiza cu ajutorul utilitarelor electrice cu scopul de a se mai reduce emisiile.

Inca nu s-a dezvaluit nimic cu privire la performantele sistemului de propulsie al utilitarei insa stim deja faptul ca acumulatorul integrat vine cu o autonomie de 150 de kilometri, destul de mare pentru ca utilitara EZ-Flex sa fie folosita fara incarcare pe parcursul intregii zile de munca.

Utilitara EZ-Flex vine cu o lungime de 3,86 de metri, o latime de 1.65 de metri si o inaltime de 1,88 de metri. Utilitara permite o incarcare de aproximativ 3 metri cubi. Soferul poate citi cu usurinta informatiile afisate pe ecranul central, acesta din urma se poate integra cu telefonul pentru a se folosi anumite aplicatii specifice transportului de marfa.

Reprezentantii companiei Renault sunt de parere ca trebuie facute mai multe schimbari in ceea ce priveste parcul auto din marile orase, daca nu vrem mai putina poluare. Utilitarele polueaza si ele foarte mult, iar in capitala in special vezi si simti asta zilnic. Companiile inca folosesc pentru livrari sau pentru alte servicii masini vechi de peste zece ani care nu mai respecta de mult normele de poluare (si, probabil, nici cele de siguranta).

Chiar daca e o masina folosita in mod intens pentru munca, asta nu inseamna ca face rabat de la tehnologie, iar functiile de ultima generatie se regasesc la bordul masinii. Soferul are acces la informatii pe un ecran central si se poate conecta si cu telefonul pentru a folosi aplicatiile specifice transporturilor de marfuri, ca sa vada o comanda sau sa comunice cu clientii.

Initial, Renault urmeaza sa furnizeze in jur de  12 unitati EZ-Flex ce urmeaza sa fie testate in Europa in cadrul unui proiect care se va intinde pe doi ani. Utilitarele care urmeaza sa fie testate in cadrul acestui proiect sunt dotate cu senzori care au drept scop acumularea de informatii cu privire la localizare, autonomie, procese de incarcare si viteze pentru ca inginerii de la Renault sa reuseasca sa inteleaga mai bine felul in care acestea sunt folosite de soferi.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *