Subaru Solterra 2024: un plus de aventura pentru a iesi in evidenta?
Impreuna cu varul sau, Toyota bZ4X, Subaru Solterra este de departe unul dintre cele mai putin capabile si convingatoare SUV-uri electrice de pe piata, ca sa nu mai vorbim de designul sau foarte discutabil. Dupa un inceput dificil in ceea ce priveste vanzarile, lucrurile nu puteau decat sa se imbunatateasca in acest an (o crestere de 41% dupa primele sase luni), dar cum sa te diferentiezi si sa atragi mai multi consumatori?
Compania a corectat cu intelepciune cateva neajunsuri ale vehiculului si a adus alte imbunatatiri modelului 2024, aflat in vanzare din aceasta primavara. Si incearca din rasputeri sa ne distraga atentia de la caracteristicile cheie care conteaza pentru soferii de vehicule electrice, cum ar fi autonomia si viteza de incarcare, concentrandu-se pe alte puncte forte – asociate de obicei cu Subaru – cum ar fi siguranta si capacitatea off-road.
Oh, si sa nu uitam o reducere de pret de 5.000 de dolari in vigoare in prezent si rate ale dobanzii de pana la 0,99% (comparativ cu pana la 6,99% pentru alte vehicule ale marcii), cu exemple gata sa paraseasca curtea dealerului fara intarziere. Este genul de lucru care contribuie la cresterea ratei de interes a publicului!
Cu o autonomie oficiala de doar 359 km, este greu sa vezi mare parte din tara! Nu este ca si cum punctele de incarcare sunt abundente in spatiile deschise si in colturile indepartate pe care entuziastii Subaru adora sa le exploreze. Cu toate acestea, acum este posibil sa se efectueze mai mult de doua reincarcari rapide in curent continuu pe zi, iar timpul de incarcare a bateriei este acum stabilit sa fie mai mic de o ora.
In plus, un sistem mai bun de preconditionare a bateriei va accelera reincarcarea atunci cand temperatura este sub zero grade. Sa asteptam pana la iarna pentru a vedea.
Desigur, puterea foarte modesta a lui Subaru Solterra (215 CP) nu incurajeaza genul de nebunie la care te-ai astepta de la alte SUV-uri electrice cu tractiune integrala. Cuplul de 248 lb-ft produce cu siguranta decolari rapide, in special in modul Power, dar trebuie sa apesi acceleratia pana la capat pentru a ajunge acolo si limita capacitatii motoarelor este atinsa rapid. Pentru o persoana obisnuita, nu este nimic in neregula cu sprintul de la 0 la 100 km/h in 6,9 secunde. Dar cand te gandesti la ce poti obtine in alta parte, ramai cu un apetit destul de mare.
Altfel, in ceea ce priveste tinuta de drum, Solterra este lina si silentioasa, cu exceptia faptului ca efectul de ruliu in virajele stranse sau in „S” este deranjant.
Franele fac o treaba solida si, o veste buna, acum este posibil sa se regleze intensitatea franarii regenerative (patru niveluri) cu ajutorul padelelor montate pe volan, ceva ce bZ4X nu ofera, dar rivalii coreeni o fac. Desi cel mai intens nivel ar trebui sa permita conducerea cu o singura pedala, acest lucru nu este chiar asa in realitate.
Vorbind despre volan, Solterra a aplatizat usor forma volanului sau pentru 2024 (evident, nu la fel de mult ca volanul dreptunghiular disponibil in Japonia), ceea ce inseamna ca ascunde mai putine informatii pe tabloul de bord, in special incarcarea bateriei afisata acum ca procent. Acestea fiind spuse, exista inca un anumit compromis de facut intre inaltimea scaunului soferului si cea a coloanei de directie.
Pe partea practica, in acest an au fost adaugate sine de acoperis cu profil redus care permit instalarea de bare transversale si suporturi. La bord, volumul de incarcare este anuntat la 674 litri fata de 784 litri pentru bZ4X, dar oficialii Subaru ne-au confirmat ca portbagajul este identic: diferenta provine din faptul ca Toyota include in calcul spatiul de sub podea. Spatarul banchetei se rabateaza mai plat, crescand capacitatea la 1.798 de litri (doar Volkswagen ID.4 face putin mai bine in aceasta privinta).