Top cinci modele de masini din 2023 care ar putea avea succes… sau nu!
Rezumat:
Intre succese anuntate si esecuri comerciale amare pe care nimeni nu le-a vazut venind, exista o zona gri in care evolueaza anumite proiecte. Iata cinci pariuri riscante sau nu pe masini, asa cum era de asteptat, analizate de observatori de toate convingerile.
In urma cu treizeci de ani, cand Renault a lansat Twingo, nimeni nu ar fi putut ghici ca publicul va avea o viata atat de minunata – si mai ales atat de lunga – alaturi de el. La fel si pentru Nissan Qashqai din 2007, cu un nume de familie atat de greu de pronuntat, unii si-au imaginat deja panica clientilor din magazine care nu stiau sa pronunte numele viitoarei lor achizitii. De asemenea, chiar daca unele masini sunt intr-adevar surprize frumoase si bune in materie de automobile, exista si, dimpotriva, unele sunt un esec anuntat sau macar de pariuri riscante. Iata cinci care au fost sau urmeaza sa fie judecate.
Lancia Ypsilon: renasterea prea tarziu?
Sa uitam imediat de controversa legata de sculptura automobilistica botezata Pu+Ra Zero a carei eleganta nu poate fi pusa la indoiala si a carei abordare evoca, in anumite privinte, Zero Stratos al Salonului Auto de la Torino din 1970. Cu toate acestea, intre 2017, data la care, in afara Italiei, marca a disparut de pe ecranele radarului si, in 2024, data anuntata pentru sosirea in Europa a unei noi versiuni de Ypsilon, clientii vor fi avut destul timp sa caute in alta parte. La Mini, la Audi si de ce nu, la prietenul inamic marca DS?
Peugeot 408: SUV-ul dupa incarnare
Cu 408, Peugeot mizeaza pe era post-SUV, cand clientii, satui de vehiculele de agrement, pe care le intalnim la fiecare colt de strada, vor cauta mai multa originalitate. Dar cealalta parte a abordarii este si reinventarea sedanului de familie, impingand cursorul spre crossover . Intr-adevar, in ciuda elegantei sale incontestabile, a liniei sale de coupé coborate, a usilor fara cadru, sora mai mare a lui Peugeot 508 s-a distantat deja in mod clar de sedanurile istorice ale familiei, dar nu a fost suficient. 508 nu a atras atat de mult pe cat se astepta. De asemenea, cu 408 Peugeot face un pas mai departe in atipicul de a investi intr-o nisa care este inca neocupata.
Renault Espace si Scénic: sisteme reinventate
Acestea sunt pariuri cu numele de familie pentru Renault. Dupa o a cincea generatie care, cu exceptia flotelor ministeriale, nu prea a stralucit, Espace va renunta definitiv la obiceiul monovolumului de a-l inlocui pe cel al SUV-ului. Si din nou, nu va mai desemna un singur model in varful gamei, ci va fi, dimpotriva, o simpla versiune alungita a masinii SUV Renault Austras. O varianta care se distinge printr-o pupa cubica si o capacitate taiata pentru 7. In loc sa o numeasca Renault Grand Austral, marca a preferat sa reinvie denumirea Espace pentru a reface o stema careia ii datoreaza foarte mult . In aceeasi ordine de idei, numele Senice va schimba, de asemenea, genul si energia, abandonand caroseria unui minivan termic istoric pentru a intruchipa un SUV complet electrificat.
Toyota Prius: ambasador exclusiv
Cu aceasta a cincea versiune, Toyota Prius mizeazza (in sfarsit!) pe un design reusit, o linie dinamica care nu ezita sa se joace cu taieturi prin manerele usilor din spate ascunse in stalpii din spate. Noile curbe si linia inclinata a plafonului isi au imediat efectul, putin prea mult chiar si atunci cand stai pe locurile din spate unde aparatoarea de plafon se poate dovedi putin stransa. Un alt risc asumat pentru Prius, acela de a oferi un singur motor hibrid reincarcabil, in Europa, si de asemenea sa creasca considerabil puterea de la 122 CP pentru cea actuala la 223 CP. Ar trebui sa ne asteptam la o crestere a pretului la fel de marcata ca si cresterea puterii? In orice caz, la Toyota alegerile sunt clar asumate.