Toyota Mirai- oare masinile pe hidrogen pot face concurenta serioasa masinilor electrice?
Daca multi producatori au abandonat ideea unei masini cu hidrogen pentru a se concentra mai mult pe modelele electrice, marcile asiatice inca mai cred in ea. Un pioner al tehnologiei cu primul Mirai, lansat in 2015, Toyota revine cu o noua versiune a sedanului sau. Revizuit in intregime, acest Mirai 2 isi schimba tehnologia si propune un model cu totul nou.
La fel de lunga ca si masina Tesla S
Odata cu adoptarea platformei Lexus LS , masina Toyota Mirai 2021 apare ca un sedan cu 4 usi cu profil coupe. Acest stil reprezinta deci o ruptura completa fata de generatia anterioara cu liniile sale chinuite. Amprenta de la sol s-a extins. Acum are 4,975 x 1,885 m, fata de 4,890 x 1,815 m fata de vechea caroserie prezentata la show-ul de la Los Angeles la sfarsitul anului 2014.
Noul Mirai (viitorul in japoneza) este doar putin mai lung decat Tesla Model S , cu doar 5 milimetri. Acest lucru ne da speranta pentru un portbagaj mare si spatiu la bord pentru pasageri. Chiar daca este mai putin lat decat americanul cu 7 centimetri.
Japoneza a pierdut in inaltime: 1,48 m in finisajul Executive cel mai performant si mai calitativ, echipat cu jante din aliaj de 20 de inchi, fata de 1,54 m cu generatia anterioara. Cu toate acestea, acopera modelul S cu 3-4 cm.
O masina electrica cu baterie pe hidrogen
Prezentata ca o masina cu hidrogen, Toyota Mirai este in primul rand o masina electrica. Este astfel vorba despre un motor sincron cu magneti permanenti care propulseaza vehiculul. Instalat in spate, dezvolta o putere de 134 kW (182 CP), pentru un cuplu maxim de 300 Nm.
Particularitatea sa este ca isi primeste in principal electricitatea de la o pila de combustie Aflata sub capota, este mai puternica decat cea a primei generatii de Mirai (128 vs 114 kW). Este alimentata de 3 cilindri de carbon care pot contine in total 5,6 kg de hidrogen. Aceste rezervoare sunt plasate sub portbagaj, bancheta si, transversal, intre scaunele din fata.
Reactia dintre hidrogenul si oxigenul din aer este cea care va permite crearea de energie electrica.
Daca vechiul Mirai putea transporta doar 4 persoane, noua generatie isi propune sa gazduiasca 5 ocupanti, dintre care 3 pe bancheta din spate.
Toyota si-a echipat cotiera centrala cu un suport pentru pahare, o trapa de depozitare si o consola pentru controlul diferitelor echipamente
Cei 2 ocupanti asezati la extremitati nu vor avea volumul la care s-ar fi asteptat de la o masina de aproape 5 metri lungime. Spatiul apare limitat atat la nivelul genunchilor cat si al capului si coatelor. In ceea ce priveste portbagajul, putem observa ca arhitectura unui vehicul pe hidrogen nu este propice unei bune habitatibilitati.
450 de km de autonomie cu un plin de hidrogen. Consumul mediu al sau este de 1,24 kg/100 de km deci poate sa ajunga la o autonomie de pana la 450 de km.