Voyah Zhiyin: peste 700 km autonomie pentru un SUV electric destinat Europei
Voyah Zhiyin sosit pe piata electrica destul de recent, abordeaza acum inima pietei cu un SUV care va concura direct cu Tesla Model Y. Acesta se remarca prin autonomia sa mare si incarcarea rapida.
Voyah (Lantu in China) este marca electrica lansata de Dongfeng in 2019. Cu scopul de a se afirma in partea superioara a pietei si de a face fata start-up-urilor impertinente, Voyah a inceput prin a lansa modele mari: SUV-ul Free, MPV-ul Dream si berlina Passion, toate acestea fiind stilizate de ItalDesign.
Toate cele trei modele sunt disponibile in Europa, unde producatorul se extinde treptat, dar nu inca peste tot. Nu exista nicio indoiala ca al patrulea model din familie, SUV-ul Zhiyin, va face, de asemenea, calatoria in curand, dar sub un nume anglicizat… Ar putea fi, de asemenea, modelul prioritar pentru productia in fabrica europeana pe care Dongfeng doreste sa o infiinteze.
Voyah Zhiyin iese in evidenta din multimea SUV-urilor chinezesti. Se remarca in special in partea frontala luminile conice din partea superioara, care sunt pur si simplu lumini de zi. Farurile principale sunt ascunse in zonele laterale ale barei de protectie. Partea frontala iluminata continuu este insotita de un logo iluminat.
Un decupaj in fata deschide usa catre o grila a radiatorului mai mare. Capota este adanc incastrata pentru a asigura un pasaj de aer deasupra luminilor. Cx nu este comnicat.
Alte detalii:
-Lungime 4725 mm
-Latime 1900 m
-Inaltime 1636 mm
-Ampatament 2900 mm
-Baterie mare, incarcare ultra-rapida
Pentru moment, acesta este un model pur electric, cu trei optiuni de motorizare: 215 kW tractiune spate, 230 kW tractiune spate si 320 kW tractiune integrala. Toate motoarele sunt furnizate de Zhixin Technology. Este planificata si o versiune de 390 kW.
In ceea ce priveste bateria, versiunea de baza (215 kW) si versiunea cu tractiune integrala au un pachet LFP de 77 kWh. Modelul cu tractiune spate de 230 kW primeste un pachet NMC (CATL) de 109 kWh. Numai acesta este responsabil pentru autonomia de 900 km in CLTC. In WLTP, este de asteptat ca autonomia sa ramana peste 720 km, oferind o eficienta care nu va dobori niciun record…
Cand vine vorba de incarcare, acest nou SUV se incadreaza in categoria vehiculelor care pot fi descrise ca fiind cu incarcare ultra-rapida. Bateria sa CATL de mari dimensiuni pretinde o rata de incarcare de 5C (putere = de 5 ori capacitatea bateriei). Producatorul sustine un castig de autonomie de 515 km in doar 15 minute de incarcare.
Un cockpit de la Huawei
Voyah s-a obisnuit sa isi procure componentele de infotainment si de conducere semi-autonoma de la Huawei. Noul venit nu face exceptie, iar ecranul sau central mare gazduieste Harmony OS. Vitezometrul orientat catre sofer este minimalist sub forma unei benzi mici, dar este completat de un head-up display mare. Cel mai notabil, ecranul central gliseaza spre dreapta pentru a servi drept ecran pentru pasager, care are, de asemenea, o mica tableta retractabila deasupra torpedoului.
Bancheta din spate este pur si simplu impartita in doua sectiuni inegale, dar spatarul are mai multe setari de inclinare. Ca intotdeauna la modelele chinezesti, spatiul din spate este generos. Capacitatea portbagajului nu a fost inca anuntata. Nu exista portbagaj frontal.
In asteptarea unei eventuale productii in Europa, Voyah Zhiyin este produs la Wuhan, la o uzina detinuta de Dongfeng-Nissan.